Stap 1: Neem contact op met SATOS

We zijn er om je te helpen. In bepaalde gevallen kunnen we transacties bevriezen of terugdraaien. Dit lukt alleen als de bestelling nog niet is verzonden, het is daarom belangrijk dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt via telefoon, chat of e-mail.

Stap 2: Informatie verzamelen

Verzamel zo veel mogelijk informatie. Denk hierbij aan gesprekken, mails of telefoongesprekken, bankafschriften die te maken hebben met de transactie en overige documenten die kunnen helpen bij het oplossen van de zaak.

Stap 3: Neem contact op met je bank

Banken kunnen vaak maatregelen nemen tegen de betrokken (ver)koper / rekeninghouder en helpen de schade te beperken.

Stap 4: Doe aangifte

Als je van mening bent dat je slachtoffer bent geworden van internetoplichting, dan kun je op meerdere manieren aangifte doen: via internet (www.politie.nl), telefonisch (via 0900-8844) of op een politiebureau.

Heeft u het antwoord gevonden?